å finne tilbake

De siste 2 årene har tiden gått med til familie, venner, hus osv.
Mange av de vanlige gjøremål som alle familier har i hverdagen. 
I denne prosessen så har jeg egentlig "mistet" meg selv litt, Veronika har ikke vert Veronika.
Jeg har vert mamma, kjæreste, datter, søster, beste venn, venninne, arbeidskollega, naboen....
NÅ er det på tide å ta MEG tilbake!! Så nå har jeg børstet støv av fotoapparatet og blogge-lysten begynner så smått å vende tilbake - selv om jeg har det travelt da jeg er nybakt mamma igjen. Jeg kommer ikke til å få dårlig samvittighet om det går en uke eller 2 mellom hvert innlegg da dette er noe jeg gjør for meg selv. Håper dere har lyst å følge meg og det jeg deler fra hverdagene vår.

Vi er så heldige og lykkelige over å ha fått et nytt familiemedlem - en vakker gutt som heter Odin.
Han måtte (dessverre) bruke "nødutgangen" ut, og med sine 2360 gram og 46 cm var han helt perfekt!! 
På bildene under som er tatt av min venninne Irene Sletvik er Odin 10 uker og har doblet vekten siden fødselen.


Odin ble født med akutt haste keisersnitt 28.oktober 2016 - 4 uker før tiden da jeg hadde svangerskapsforgiftning og det var fare for oksygenmangel til gutten. Etter et tungt svangerskap så skal jeg innrømme at keisersnitt var min siste utvei, så akkurat dette var ingen god opplevelse for meg. Alt gikk veldig fort og jeg hadde panikk gjennom hele operasjonen. Heldigvis hadde jeg min kjære der og han gjorde alt i sin makt til å prøve å roe meg og få oss alle gjennom det på en god måte.


Blodsukkeret til Odin var veldig lavt og de strevde litt med å få kontroll på dette de første dagene. Han måtte tilbringe 8 dager på nyfødtintensiven før alt var normalisert seg. Jeg hadde dessverre ikke mulighet å besøke han så mye da jeg fikk spinalhodepine etter keisersnittet og ble sengeliggende i over en uke. Ble mange tårer og tunge tanker da jeg som nybakt mamma ikke klarte å være sammen med sønnen min som trengte meg som mest.


På den 11.barseldagen ble vi utskrevet, men jeg fikk dessverre ikke være hjemme mer en noen få timer før jeg måtte returnere til sykehuset med høy feber og smerter i operasjonssåret. Jeg hadde fått infeksjon i såret og måtte opereres snarest. Pappa`n måtte ta med seg lille Odin hjem alene uten mamma`n. Gjennom de neste 7 dager var jeg gjennom totalt 5 sår-revisjoner i full narkose hver gang. Det var tungt, både fysisk og psykisk, å ha så mye smerter i både kropp og sjel. Å ikke få se eller tilbringe tid sammen med sin familie er tungt i utgangspunktet. Og når du da i tillegg er nybakt mamma og ønsker å se, ta på, høre og bare være der for den lille og ikke får muligheten til det - ord kan ikke beskrive de følelsene jeg hadde. Dagene og tankene var tunge og jeg måtte til tider stenge alle ute for å klare å komme meg gjennom det - for jeg hadde ikke noe valg. Jeg MÅTTE være der til jeg ble frisk. Er litt stygt å tenke og si, føler jeg, men det som gjorde at jeg kom gjennom dette på en lettere måte var å tenke på de som faktisk hadde det verre enn meg selv. Da følte jeg at jeg ikke kunne klage og tok dagene som de kom.


Etter 7 dager ble jeg utskrevet, men fikk denne gang bare 3 1/2 dag hjemme før jeg måtte returnere til sykehuset og gjennomgå enda en ny operasjon da ikke alt var helt bra. Ble sendt hjem dagen etter og den neste måneden gikk jeg til kontroller 1-2 ganger i uken for å sjekke at alt grodde og at infeksjonen var borte for godt.

Det ble en tøff start for oss alle sammen, men takket være familie, gode venner og et fantastisk helsepersonell så har vi kommet oss gjennom dette og blitt sterkere sammen.
Jeg har sagt det før men sier det gjerne igjen:

Tusen takk til alle som stilte opp og som fortsatt stiller opp for oss. 
Vi er evig takknemlig for hjelpen dere gir! 

Kjære kjæresten min!
Uten deg hadde jeg ikke klart dette. Du er en fantastisk pappa for våre 2 skatter og en like god kjæreste for meg. 
Jeg elsker deg!

Ha en fin dag alle sammen!

Veronika

Kommentarer

Du har vært heldig med denne nydelige verdensborgeren <3
VeroNot sa…
Takk for det Irene. Du tar nå så flotte bilder!!

Populære innlegg fra denne bloggen

goodies

Lumpia Shanghai (vårruller)

kristine vikse