Waldorfsalat

Jeg har fått "dilla" på waldorfsalat. Det er bare såååååååååå godt - farlig godt!
Så nå når det nærmer seg kaldere tider må man jo"friske opp" spekklaget 
slik at vi kan ta imot høsten og det den bringer med seg, nemlig vinteren.
Og jeg deler selvfølgelig med dere kjære lesere.
Her kommer oppskriften:


6-7 grønne epler
1 pk stein-frie druer
3-4 stenger med stangselleri 
1 pk ekte majones
1 boks lettrømme
1 boks skyr sitron
1 pk kremfløyte
1/2 boks valnøtter


Skjær opp stangselleri i små biter. Legg de i en bolle med kaldt vann. Dette hjelper veldig på å redusere den sterke smaken som stangselleri har. Jeg er ikke glad i stangselleri, men når jeg gjør dette smaker det ikke så verst. Skjær eplene i biter og legg de sammen med stangsellerien. Som vi alle vet, blir epler brune om de blir liggende ute. Del druene i 2, og vips, nå er du klar til å lage dressingen. Henger du med??


Stivpisk kremfløyten, bland så i lettrømmen, skyren og majonesen. Rør det lett sammen. Sil av vannet som eplene og stangsellerien har lagt i og bland epler, druer og stangselleri oppi dressingen. Til slutt tar du i en 1/2 boks med valnøtter (eller mer, alt etter som). Waldorfsalaten er best når den har stått en time-to i kjøleskapet! Holder seg i flere dager så lenge den står kaldt, men faren for at det blir tomt på kort tid er dessverre til stede.


Det er veldig godt å servere dette til kylling og kalkun, men kan brukes til så mangt.
Gjør som meg - spis den akkurat som den er!
Nam-nam!!

Bon Appètit!


Kommentarer

Hei,og Ja,waldorfsalat er farlig godt,og noko me burde eta oftare. Me har det ofte til kalkun på nyttårsaftan,men nå fekk eg lyst på det :)
Kos deg med salaten din! :)
Fabelaktig sa…
Hei søta,
stikker bare innom her for å takke deg for fine ord inne hos meg.
jeg har helt detti av lasset på kommentering, det hopet seg opp så mye her rett før sommeren. Så jeg tok like godt sommerferie jeg *ler*

Men nå er jeg tilbake og håper på å komme tilbake i bloggmodus for fullt.

Den waldorfen din så bare yummi ut!

Håper resten av sommeren har vært fin og at dere er fulladet for høsten.

Ønsker deg en nydelig søndagskveld.
klemklem
-Maia
Fruehuset sa…
Namnam:) Elskar også Waldorf, men et det kun med jul av ein eller anna merkelig grunn:)

Ha ein fin kveld,

Populære innlegg fra denne bloggen

goodies

Lumpia Shanghai (vårruller)

hjemme igjen