En NYDELIG dag

I går bestemte vi oss for at vi skulle kjøre utover til kyst-kommunen jeg kommer fra på bruktmarked.  Og i dag angrer jeg ikke på det. Jeg gjorde et kjempe kupp - iallefall i mine øyne!
Da jeg var liten hadde vi noen frukt kniver med treskaft. Jeg kom over noe bestikk med treskaft, 8 gaffler og 9 kniver. Jeg spurte damen hvor mye hun skulle ha for de og hun kikket litt forvirret og sa: "40 kroner". SOLGT! hehe... (Blir enda finere når jeg får vasket de.)


Men da jeg kom hjem så kikket jeg litt nærmere på knivene. Så jeg søkte litt på nettet og fant ut at bestikket er Nature Kebony fra Skaugum of Norway. Og prisen pr del ligger på rundt 208,- Hurra!

Foruten bestikket så fikk jeg med meg en sukker-skål med lokk og sauseskål fra Figgjo Flint, Daisy. Mine første Figgjo! Jeg synest Daisy er nydelig. Synd det er dyrt og vanskelig å få fatt på.
Den røde lysestaken ble også med hjem men den skal få ny "drakt."
Kanskje jeg får tid å spraye litt i dag.....vi får se. Uansett skal dere få se resultat etter hvert.

Hva synest du om kuppet mitt??  Har du vokst opp med bestikk med treskafter?

Ha en nydelig søndag!

Klem
Veronika

Kommentarer

Anonym sa…
Å for et kupp,så utruligt kjekkt,det er mange skatter gjøymt både på loppemarked og bruktmarked,lure på om folk tenker over kva de gir enkelte ganger?
Kjempefint var det:))
Fin søndag til deg:)
Klem fra Lillian!
Ååå..så moro å se :) Jeg har vokst opp med slike fruktkniver :) Husker de så godt :9

For et kupp du har gjort :) Kjempemoro :)
Det er en så god følelse da man gjør sånne funn :)

Ha en fin sommersøndag og kos deg masse :)
Klem og kos Lisa:)
Alltid stas med gode kupp:-)
Jeg er ikke vokst opp med bestikk med treskaft, men Daisy derimot var kjøkkenhyllene fylt med:-)
Flotte saker du har fått fatt i! Heldige du!
Pink lady sa…
Nydelig bestikk! Drømmer om Skaugumbestikk selv.. Ser de selger det på bla Glass Thompsen. Så du kan være godt fornøyd! ;)

Et lite tips er kanskje å olje håndtakene for at de skal holde seg bedre eller unngå oppvaskmaskin? Det siste må du vel gjerne uansett..

Ønsker deg en flott ukestart!
Zopp Design sa…
Her har du virkelig gjort et kupp, ja!

Zopp Design har et stort sommerblogglotteri gående.

Mange spennende premier og masse artig innhold.

Ta turen innom oss!
re:signert sa…
Takk for kommentar. JA er så glad i badet. Det er et lite spa! Ikke bare bare å planlegge uten å se for seg eksakt hvordan det blir.. Men er fornøyd jeg! Ja, KUPP det kan du trygt skrive med store bokstaver!! Finfint bestikk. Love it. Ha en fin uke! Signe
Janne sa…
Det var virkelig et kupp, ja! Heldige du!:))

Åh, som jeg savner å gå på loppis, nå begynner det å værke i lommeboka etter gamle, fine skjønninger:))
Håper det dukker opp noen markeder snart!

Fine bloggen din også, legger meg til som følger, jeg:)

Klem fra meg til deg:)
JannePannes:))
Signe Helene sa…
Så artig å gjøre sånne kupp! :)
Å de figgjo skålene var nydelige!
Plosellas sa…
Jøss du - det var et morsomt kupp !!!

Men hvordan gjør du det når du sprayer ting? Antyder til staken eller hva det var, som du skulle gi ny drakt. Jeg tenker på grunningen... Hører at noen kjøper noe på Clas Olson eller Biltema (husker ikke) som grunnes med. Har selv tenkt at ting kanskje flasser av - og det fikk jeg bekreftet av ei en dag.

Ikke godt å si om jeg husker å titte innom for et evt svar !!! Men me prøver :-D

Populære innlegg fra denne bloggen

goodies

Lumpia Shanghai (vårruller)

hjemme igjen