"Show me the money"

....ehh......kamera var det. (inspirert av Tom Cruise filmen Jerry MacGuire) *ler*  Men når det er sagt så er det jo ganske mye penger i kamerautstyr. En veldig dyr hobby.


Frøken Maia med bloggen Fabelaktig har denne måneden utfordring Vis meg ditt kamera.
Jeg tenkte jeg kunne vise dere mitt Canon EOS 450D som jeg fikk til min 30 års dag av min kjære.
Dette kamera selges ikke lengre - så jeg har nok ønsker om en oppgradering når det gjelder kamera men det får vente inntil videre. Her kan dere lese mer om kamerat mitt.
Jeg bruker kamera til å ta bilder i hverdagen - alt og ingenting er motiv! Som du kanskje ser så er min datter veldig i fokus. Så her blir det bilder til blogg, foto til rammer, lerret, julekort, fotobøker og mange andre fotoprodukter.


Jeg har 2 linser. Den som følgte med kamera er en EF-S 18-55mm Canon zoom objektiv. Det er denne som er mest brukt til amatør-fotograferingen jeg bedriver med.




Min andre linse er en EF-S 55-250mm Canon zoom linse. Den bruker jeg når jeg skal ta bilde av ting som er litt lengre borte. Jeg prøver være flink å bytte innimellom men det er ikke alltid jeg tar meg tiden til det.


Her er den "uff så stygge" Lowepro kamerbagen min. Ønsker meg en kameraveske fra Kelly Moore, men inntil den er på plass må jeg nøye meg med denne. Bedre enn ingenting - ikke sant??


Stativ har eier ikke jeg men jeg har en snill nabo som hadde et ekstra som jeg får låne.
Jeg venter også disse dager på et 58mm Infrared IR filter 720nm for Canon. Gleder meg til det kommer!


På ønskelisten min står det noen ønsker:

- Nytt kamera
- Micro linse
- Vidvinkel linse

Men vi får nok vente en stund enda på at de finner veien hit til meg....  
Men den som venter på noe godt..*blunker*

Bildene i dette innlegget ble tatt med mitt lille Panasonic DMC-F4 Lumix med 12 megapixels, 4 x Optical Zoom, 28mm Wide som jeg bruker endel når jeg er ute og har med meg en liten veske.



Bli med i utfordringen du også - Vis meg ditt kamera HER!!!

Klem


Kommentarer

Nydelige bilder av dattera di :)

Jeg ønsker meg linse med mer zoom :)Kjøpte meg akkurat en med F1,8 (husker ikke navnet skjønner du), og elsker den!! :) Kjempefin til portrett og detaljer :)

Tusen takk for så koselig hilsen inne hos meg, vennen :)

Ha en herlig kveld og kos deg :)
Klem og kos Lisa:)
Fabelaktig sa…
Hei søte deg, så gøy at du deltar :)

Alltid festlig å se hva man tar bilder med.

Nydelig bilde av vesla...

Fabelaktig kveld til deg, vakre!
klemklem
Unknown sa…
Her er det ett 4 år gammelt Canon 400D det tas bilder med. Trodde her for noen dager siden at det hadde tatt kvelden i og med at jeg mistet det i gulvet med linsen ned. Heldigvis klarte mannen å fikse det, men det hadde jo ikke vært feil med ett nytt;-)) Står på ønskelisten, men det er liksom så mye annet som også gjør det he he.
Ha en god kveld

Klem

Populære innlegg fra denne bloggen

goodies

Lumpia Shanghai (vårruller)

hjemme igjen